Rozdział IX
Zasady dostępu i korzystania z dokumentów organów Gminy
§ 122
1. Każdy ma prawo do uzyskania informacji publicznej, w tym o pracy Rady, jej komisji oraz organu wykonawczego.
2. Informacje o terminie i miejscu odbywania posiedzeń rady, jej komisji wywiesza się na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu.
3. Informacji o pracy Rady i jej komisji udzielają Przewodniczący Rady, jego zastępca oraz Przewodniczący Komisji w sprawach dotyczących zakresu działania Komisji.
4. Informacji o pracy organu wykonawczego udziela Wójt lub wyznaczony przez Wójta pracownik urzędu w godzinach przyjęć interesantów.
5. Informacji w zakresie zadań gminy wykonywanych przez jednostki organizacyjne udzielają kierownicy tych jednostek.
6. Informacji udziela się na wniosek złożony ustnie lub pisemnie.
7. Odmowa udzielenia informacji następuje w formie pisemnej.
8. Prawo do informacji podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych jak również ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
§ 123
1. Mieszkańcom Gminy udostępnia się następujące rodzaje dokumentów:
1) protokoły z sesji,
2) protokoły z posiedzeń komisji Rady, w tym Komisji Rewizyjnej,
3) rejestr uchwał Rady,
4) rejestr wniosków i opinii komisji Rady,
5) rejestr interpelacji i wniosków radnych.
2 Dokumenty wymienione w ust. 1 podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem.
§ 124
1. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji udostępnia się w komórce Urzędu Gminy zajmującej się obsługą Rady, a dokumenty z zakresu działania organu wykonawczego udostępniane są za zgodą organu przez wyznaczonych przez ten organ pracowników w godzinach przyjmowania interesantów.
2. Dokumenty wymienione w § 124 ust. 1 są również dostępne w powszechnie dostępnych zbiorach danych.
§ 125
1. Z dokumentów wymienionych § 124 ust. 1 mieszkańcy mogą sporządzać notatki, odpisy, wyciągi lub kopie.
2. Realizacja uprawnień określonych w ust. 1 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Gminy i w asyście pracownika Urzędu Gminy.
§ 126
1. Mieszkańcy mogą żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie notatek z dokumentów określonych w § 125 ust. 1 oraz odbitek kserograficznych.
2. Czynności, o jakich mowa w ust. 1 są wykonywane odpłatnie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
§ 127
Uprawnienia określone w § 123 – 126 nie znajdują zastosowania:
1) w przypadku podjęcia przez Radę, Komisję lub organ wykonawczy uchwały o wyłączeniu jawności,
2) do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Joanna Przemyłska
- Data udostępnienia w BIP: 2003-07-02 10:16:14
- Informacja zaktualizowana przez: Joanna Przemyłska
- Data ostatniej aktualizacji: 2003-07-02 10:16:17
- Liczba odsłon: 3087
- Historia dokumentu: